Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Fredag kväll

Av Sven Larberg - 24 maj 2013 20:14

Jaha då har det snart stuckit iväg en vecka till. Regnet har fallit ymnigt och växtligheten suger åt sig och växer som tokig.
Ikväll är det ganska varmt med lite mörka moln hängande i luften. Solen skiner dock fortfarande.
I mitt inre råder kaos milt sagt. Varför det ska behöva vara på det viset kan jag inte förklara. Den herrelösa hunden är ute på nya äventyr. Den har inget minne bara längtan efter ömhet och närhet. Ingen vill veta av den. Den skrämmer mer än den lockar. Opålitlig som den är. Än är den här än är den där. Bryr sig inte om konsekvenser av något slag. Den herrelösa hunden lever och dör i samma andetag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sven Larberg - 2 september 2013 07:58

Nu är september här. Nej inte sångerskan utan månaden, ha ha. Nu går det inte att låtsas längre. Sommaren är slut och hösten är här. Igår plockade jag svamp, bara en sån sak. Omkring ett kilo Karl-Johan blev det till slut. Jag undrar om det är så att...

Av Sven Larberg - 17 augusti 2013 09:39

Britterna tycker om att se naturfilmer till frukost. Det är vad som visas på BBC åtminstone. Äta eller ätas det är vad det hela går ut på. Enkelt och simpelt, inga krusiduller. Så länge det innehåller näringsämnen så ska det ätas. Flugor, fiskägg...

Av Sven Larberg - 9 augusti 2013 11:48

Jag gör som i Frödings dikt och går en runda i min barndoms marker. Huset som vi bodde i är borta sedan ett antal år sedan. Det ansågs inte vara värt att bekosta med underhåll när det låg så nära fabriken. Jag ville se om äppelträden fortfarande ...

Av Sven Larberg - 24 juli 2013 23:27

Ute på Vänern utanför Kristinehamn med Ove Z i hans båt. Vi har fått några aborrar och nu drar vi efter gös. Hoppas snart på napp ...

Av Sven Larberg - 17 juli 2013 08:36


Slut på ledigheten och tillbaka på jobbet. Det känns inte rätt när de flesta andra fortfarande är lediga och vädret öser på med sol och värme. Funderar på en vecka frampå hösten och dra ner till Spanien och bara koppla av. Som det nu blev tog jag m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards